Verkoopsvoorwaarden

Verkoopsvoorwaarden webshop

Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing bij elke verbintenis aangegaan tussen ‘De Verkoper’ en de ‘Consument’ (elk natuurlijk persoon die voor niet-professionele doeleinden producten aankoopt via ons webplatform). Een verbintenis komt tot stand bij elke bestelling op onze webshop en impliceert de volledige aanvaarding van onze algemene voorwaarden.

 

  1. DE VERKOPER

Meer dan Mooi is een fairtrade en bio kledingwinkel met webshop in Geel-Zammel.

Meer dan Mooi
Smallerijt 21
2440 Geel-Zammel
België
Tel: +32 14 541523
Mail: info@meerdanmooi.be
Ondernemingsnummer/IvK-nummer: BE0897969085
Bankrekening: IBAN BE35979149295937 BIC ARSPBE22 (Argenta)

 

  1. VOORWAARDEN
  2. a) Verzendingsgebieden
    Meer dan Mooi levert in heel Europa. Voor verzending naar een adres buiten België of Nederland dient u voor de optie “betaling met overschrijving” te kiezen.

    b) Meerderjarigheid
    U dient meerderjarig te zijn om een geldige bestelling te plaatsen.

  3. c) Bijzondere voorwaarden
    Indien er bijzondere voorwaarden gelden, zijn deze aanvullend op de algemene voorwaarden. Meer dan Mooi zal deze bijzondere voorwaarden duidelijk communiceren.
  4. PRIJS

Meer dan Mooi hanteert in de webshop dezelfde prijzen als in de fysieke winkel. De prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten. Kijk bij ‘LEVERING & RETOURNERING’ voor de verzendkosten.

 

  1. VOORRAAD

De webshop werkt met een voorraadsysteem, waardoor u niet meer stuks kunt bestellen dan dat er op hetzelfde moment in voorraad zijn. Veel van onze artikelen zijn handgemaakt en exclusief. Ook wil Meer dan Mooi geen massa-winkel zijn. Van exclusievere stuks is er daarom vaak slechts 1 stuk op voorraad. Meer dan Mooi is naast een webshop ook een fysieke winkel. Het kan voorkomen dat eenzelfde artikel of maat gelijktijdig in de webshop en in de fysieke winkel wordt verkocht. In dat geval krijgt de fysieke winkel voorrang. We nemen in dat geval nog dezelfde dag contact met u op. Indien u had betaald via online banking, dan storten we het aankoopbedrag binnen de drie werkdagen terug. De webshopvoorraad wordt dagelijks bijgewerkt.

 

  1. WEERGAVE

Meer dan Mooi schenkt veel aandacht aan een correcte weergave van kleuren en pasvormen van de kledingstukken op de getoonde foto’s in de webshop. Toch zijn kleur- en pasvormafwijkingen op uw scherm mogelijk. Wanneer een maat afwijkt (klein of groot uitvalt) wordt dit nadrukkelijk vermeld. Houd hiermee rekening met de maat die u bestelt.

 

  1. VERZENDING & RETOURNERING
  2. a) Pakketten en brievenbuspost binnen België worden verstuurd met BPost. Brievenbuspost naar Nederland wordt verstuurd met BPost of PostNL. Een bestelling geplaatst en betaald op werkdagen voor 12u, wordt normaliter dezelfde of de volgende werkdag verzonden. Levering binnen België is standaard binnen 24u na verzending, levering binnen Nederland binnen 48u na verzending. Meer dan Mooi is niet verantwoordelijk voor afwijkingen van deze vooropgestelde levertermijnen.
  3. b) BPost biedt het pakket aan op het door u opgegeven adres. Als u op het moment van levering niet thuis bent, ontvangt u van Bpost een bericht in uw brievenbus. U kunt het pakket dan afhalen op het adres daarop vermeld of kiezen voor een tweede aanbieding.
  4. c) Meer dan Mooi behandelt uw bestelling met de grootste zorg. Mocht uw bestelling niet volledig , inhoudelijk verkeerd of beschadigd zijn, neemt u dan binnen de 3 werkdagen na ontvangst van uw bestelling contact met ons op via info@meerdanmooi.be. Vermeld daarbij in de onderwerpregel uw bestelnummer. Bij beschadiging van het artikel vragen wij u een foto van het beschadigde product mee te sturen. Is het betreffende artikel nog op voorraad, dan sturen wij het zonder extra verzendkosten naar u op. Zoniet dan overleggen wij over een mogelijk vervangartikel of krijgt u uw aankoopbedrag terugbetaald.
  5. d) Is het artikel niet beschadigd of foutief, maar voldoet het toch niet aan uw wensen? U heeft 14 dagen tijd om het artikel naar ons terug te sturen. Daarvoor dient u ons eerst te contacteren via info@meerdanmooi.be. Vermeld in de onderwerpregel uw bestelnummer. Het teruggestuurde artikel dient ongedragen te zijn en met het aangehechte prijskaartje terug te worden gestuurd. Zat het artikel in een verpakking, dan moet ook de verpakking onbeschadigd meegestuurd worden. Het terugsturen van dit artikel gebeurt op kosten van de klant. Voor pakketretourzendingen vanuit Nederland hebben we een retouradres binnen Nederland.

Ruilen
Wilt u het artikel ruilen voor een grotere of kleinere maat? Dan sturen wij u deze eenmalig toe wanneer we deze nog op voorraad hebben. Voor dit ruilartikel betaalt u geen verzendkosten .
Retourneren
Wilt u geen ruilartikel of is dit niet voorradig? Dan betaalt Meer  dan Mooi binnen 7 werkdagen na ontvangst van de retourzending  u het aankoopbedrag terug.

Ruilen of retourneren is ook mogelijk voor afgeprijsde of eco outlet artikelen.

  1. VERZENDKOSTEN EN PAKKET/BRIEVENBUSZENDING

Onze standaard verzendkosten binnen België en Nederland zijn 6,95€. Bij een aankoopbedrag vanaf 79,95€ is de verzending gratis. Buiten België en Nederland zijn de verzendkosten afhankelijk van het gewicht en het land van bestemming. Neem daarvoor contact met ons op via info@meerdanmooi.be.

Onze verzendingen gebeuren standaard als pakketzending.  Sommige artikelen kunnen ook als brievenbuspost verstuurd worden. De verzendkosten zijn dan 3,50€ (binnen België tot 500g, naar Nederland tot 100g). Brievenbuszendingen naar Nederland  boven 100g worden 2/3x per maand vanuit Nederland verstuurd. Wanneer u hiervoor kiest, geven wij vantevoren aan wanneer de eerstvolgende NL-verzenddatum is.

Wenst u dat uw bestelling verstuurd wordt als brievenbuspost,dan  dient u bij uw bestelling te kiezen voor de optie “betaling via overschrijving”. Meer dan Mooi bepaalt of een bestelling in aanmerking komt voor brievenbuszending.

 

 
Voorbeelden van producten die in aanmerking komen voor brievenbuspost zijn: dromenvangers, sokken, ondergoed, sieraden (excl. bloemensieraden) en kleine artikelen als geluksbrengertjes.

 

  1. BETALING

Meer dan Mooi aanvaardt de volgende betaalmogelijkheden: bancontact, Mastercard, Visa, Eco Cheques, Eco Pass, de Meer dan Mooi-cadeaubon en overschrijving.  Wanneer u (een deel van) uw bestelling wenst te betalen met Eco Cheques, Eco Pass of de Meer dan Mooi-cadeaubon, dient u als betaalmogelijkheid te kiezen voor “betaling via overschrijving”. Wij laten u dan via e-mail weten of uw aankoop hiervoor in aanmerking komt en welk bedrag u nog dient over te maken.

Betaling met Eco Pass of Eco Cheque
Meer dan Mooi aanvaardt Eco Pass of Eco Cheque. Deze kunt u gebruiken voor de betaling van bio kleding (m.u.v. afgeprijsde artikelen). Sieraden, accessoires,  andere artikelen anders dan bio kleding, partnerproducten en verzendkosten kunnen niet betaald worden met de Eco Pass of Eco Cheque. Betaling met Eco Pass of Eco Cheque werkt als volgt: u laat ons via e-mail weten dat u hiermee wenst te betalen. Let u op de geldigheidsdatum van uw cheques. Wij geven hierop geen geld terug. Voorbeeld: het bedrag van uw aankopen is 85€ aan niet-afgeprijsde bio kleding. U heeft eco cheques t.w.v. 10€. U kunt dan 80€ van uw aankopen betalen met Eco Cheques (8×10€) en dient 5€ over te schrijven. De Eco Cheques of Eco Passes dient u voldoende gefrankeerd te versturen naar Meer dan Mooi, Smallerijt 21, 2440 Geel. Vermeld duidelijk uw naam en bestelnummer. U bent zelf verantwoordelijk voor de correcte verzending, Meer dan Mooi is niet verantwoordelijk voor het verloren raken van de cheques met de post. Na ontvangst van de cheques en evt. het bij te betalen bedrag wordt uw bestelling verstuurd.

Betaling met de Meer dan Mooi-cadeaubon
U heeft een Meer dan Mooi-cadeaubon ontvangen? Die kunt u ook besteden in de webshop. Het hele webshopassortiment, m.u.v. partnerproducten, komt hiervoor in aanmerking. Kies bij de betaalmogelijkheden voor betaling via overschrijving. Laat ons via e-mail naar info@meerdanmooi.be het nummer en het bedrag van de cadeaubon weten. Op cadeaubonnen geven we geen geld terug. De cadeaubon blijft geldig tot een jaar na uitgave, de geldigheidsdatum staat om de bon vermeld. Stuur de bon in een voldoende gefrankeerde envelop op naar Meer dan Mooi, Smallerijt 21, 2440 Geel. Na ontvangst van de cadeaubon en het eventueel bij te betalen bedrag via overschrijving wordt je bestelling verstuurd.

 

  1. OVERMACHT

Overmacht duidt een niet-toerekenbare onmogelijkheid aan om een verplichting na te komen die is ontstaan uit een overeenkomst. Bij overmacht worden onze verplichtingen uitgesteld voor de duur van de overmacht of wordt de overeenkomst ontbonden.

Mogelijke redenen van overmacht zonder limitatief te willen zijn: technische storingen waardoor onze communicatiesystemen niet meer werkzaam zijn zoals webshop en e-mail, stakingen, laattijdige of niet-levering van onze toeleveranciers of derden zoals de koeriersdiensten, brand.

 

  1. KLANTENKAART

Zowel in de fysieke winkel als in de webshop kan je kiezen voor een klantenkaart.  Daarmee spaar je voor korting bij Meer dan Mooi. De klantenkaart wordt u aangeboden en wordt enkel aangemaakt wanneer u daarmee akkoord gaat. Een klantenkaart heeft de volgende voordelen. Ieder winkel- of webshopbezoekje telt als aankoop voor uw klantenkaart. Na zeven aankopen krijgt u een korting t.w.v. 5% over dat totaalbedrag als korting op uw achtste aankoop. De klantenkaart wordt bewaard in ons systeem. U hoeft de kaart dus niet zelf te bewaren. Wanneer uw kaart vol is, krijgt u van ons een mailtje met daarin het kortingsbedrag.

De klantenkaart geldt voor het volledige assortiment, m.u.v. de volgende producten: afgeprijsde artikelen, wasmiddel, partnerproducten, verzendkosten en producten betaald met Eco Cheques of Eco Pass.

 

  1. INTELLECTUELE EIGENDOM

Alle inhoud/informatie op deze website (teksten en afbeeldingen) is beschermd door intellectuele eigendomsrechten van Meer dan Mooi en/of onze toeleveranciers. Het is strikt verboden om deze inhoud/informatie te kopiëren, te reproduceren of over te nemen zonder voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming. Dat geldt zowel voor foto’s als teksten en zowel voor particuliere als zakelijke doeleinden.

 

  1. KLACHTENPROCEDURE
  2. a) Meer dan Mooi vindt klantentevredenheid belangrijk. Elke vraag of bemerking zien we als waardevolle feedback. Daarom vragen we aan elke gebruiker met een vraag of een klacht, om altijd contact met ons op te nemen. Dit kan zowel in de fysieke winkel, via een e-mail naar info@meerdanmooi.be of telefonisch op 014-541523. We doen ons best om zo snel mogelijk uw vraag/uw klacht te beantwoorden. We streven naar een reactietermijn binnen de 8 dagen.
  3. b) Op elke verbintenis is uitsluitend het Belgische recht van toepassing. Alleen de Belgische rechtbanken zijn bevoegd.
  4. c) Voor meer details over de Wet op de Consumentenbescherming kan u altijd terecht op de website van de FOD Economie: http://economie.fgov.be/nl/consument/#.VrXvShjhB16.